Първоначално публикувано от ivopifeca
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Диагностика 145/6 боксер.
Collapse
X
-
Аз доколкото разбрах колата си му работи добре. Просто колегата има интерес да се позадълбочи, в което няма нищо лошо. Иначе при боксера общо взето е ясно кое, защо и как.Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
Здравейте колеги,
Да не изпадам в подробности, ще се опитам да разкажа по-важното...
Лаптоп, кабели, софтуер-изчетох, настроих, хакнах и каквото още се сетите и вече съм готов да закача колата.
Свързах 3пин кабела към колата и пристъпих към закачането му към акумулатора посредством двете крокодилчета към него - ГОЛЯМА ГРЕШКА и невнимание от моя страна, защото нещо дадох на късо и леко припука...
След което на таблото светна лампата на инжекциона и колата не можеше да запали.
... много... се ядосах, но всичко това се случва на село и нямах много варианти...
Почна яко диагностика и разглабяне, без особен ефект.
По някое време разбрах че лампата гасне докато 3пин кабела е свързан с колата и минуса на акумулатора, дори мога да я запаля, но работи на около 600 оборота и звучи като ще загасне всеки момент...
Покарах я малко и освен на място не си личеше да има някакъв проблем.
Трябва да отбележа че без кабел свързан по гореописания начин колата не иска да запали и да загаси лампата на таблото. Прекарах нормален кабел от средния пин до минуса на акумулатора и така закарах колата до Пловдив на сервиз.
146 1.3 боксер 1996г.
156 SW 1.9 JTD 8V 2002
Comment
-
Доста кофти ситуация, съжалявам за което, колега. Иначе, без да претендирам за някакви специални познания относно електрониката, но според мен очевидното е, че си дал на късо нещо в компа. Сега дали ще се реши с друг комп или може да се запои наново някой елемент вътре...
Между другото ако ти трябва комп от 1.3, имам го.Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
Факт е че колата не иска да запали и свети дюзата на таблото, ако няма прекаран кабел м/у минуса на акумулатора и средния кабел на колата (от трита пина средния)
Вероятно проблемите са повече от един...146 1.3 боксер 1996г.
156 SW 1.9 JTD 8V 2002
Comment
-
15 лв. за компа. Колата беше с климатик, ел. стъкла отпред, механични огледала. Също така и обикновена газова. Това е що се касае до периферна електроника, което може би има някакво значение, когато се сменява компютъра.
Но нека все пак и по-запознатите колеги да кажат дали примерно за газовата уредба, като е монтиран емулатор, това дали играе върху ЕКУ-то, защото все пак то не е пипано и отваряно. Инак за климатика е ясно, че ако се сложи ЕКУ от кола без клима няма да върши работа.Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
Първоначално публикувано от markoff Покажи съобщениеБлагодаря за предложението!
Ще изчакам да чуя майстора какво ще каже и ще ти пиша.
А 146-цата, цяла ли е?
Какъв цвят е?Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
Средният пин на диагностичният конектор е маса(-), това което се е объркало, вероятно е свързването на тоя пин към закранването(+) и като следствие - прекъсване на замасяването на ЕКУ, най вероятно вътре в него.
Вероятноста да е прегоряла минусова шина на платката е най голяма, но не е изключено и някой кабел да е изиграл ролята на бушон. Което ме кара да напомня - никога не свързвайте външни устройства към ел инсталацията на колата, без да се подсигурите с предпазител(макс за два пъти по голям ток от очакваната консумация). При тия снопове, минаващи през 100 отвора и здраво бандажирани, прекъсването на кабел е .....
Да не говорим за пожарната безопасност.
При смяна на компа, може да се наложи и смяна на имобилайзера и контактните ключове. Ако се разполага с мастер ключ(кафевият) може и да се размине, но... сега не ми се чете. Като се изяснят нещата ще го умуваме. За сега имайте предвид подобна вероятност.Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 13:34.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
Comment